Jeg tror vi alle (piger mest) har haft et crush på et eller andet boyband tilbage i teenage tiden. Måske har vi det stadig, og for nogle andre er det bare blevet en fortid, og noget man lyttede til da man var teenager.
For nogle måneder siden skriver min veninde til mig om jeg ikke vil med til NKOTBSB koncert i Herning til maj. Og jeg tænker ved mig selv, hvad helvede er det? Jeg finder dog hurtigt ud af at det er New Kids on The Block og Backstreet Boys slået sammen til én og samme koncert.
Jeg var Backstreet Boys fan da jeg var mindre, og jeg havde da cd'er og plakater, og jeg dyrkede dem som man huske at man dyrkede sine teenage idoler, hvem de så end var.
Jeg tog i mod min venindes tilbud om at være hendes ledsager, og hun var selv NKOTB fan (New Kids on The Block).
Dagen kom hvor vi skulle mod Herning, og jeg var da spændt på hvad der ventede, de havde tourneret meget rundt i Europa og det var ikke skuffede fans der gik derfra. Så forveningerne til en god aften var der helt sikkert, men jeg var stadig ikke total ekstatisk eller noget over at skulle se dem.
Vi ankom til Boxen i Herning kl. 16.45 hvor dørene skulle åbne kl. 17.00 og det gjorde de jo selvfølgelig ikke. Det var så koldt og stå der og fryse, men vi kom da endelig ind og fandt en rigtig fed plads med kun 'en person foran os hver og så kom hegnet som adskilte publikum fra scenen. Så vi var meget tilfredse med vores pladser.
A Friend in London
Opvarmningen til NKOTBSB var A Friend in London, og jeg må ærligt erkende jeg stadig kun kender deres melodi grandprix sang, men den sang de også så jeg sang da med. Jeg synes de var rigtig gode, og det var Howie D fra Backstreet Boys der var inde introducere dem. Han og Tim (forsanger fra A Friend in London er personlige venner).
A Friend in London fik sat gang i publikum, og stemningen var der helt sikkert. De spillede kun en halv time, men de gjorde det rigtig godt, og folk gik amok da Tim sagde at grunden til der løb et kamera rundt på scenen var fordi de var igang med at skyde deres nye video.
Efter A Friend in London, var der et sceneskift på en halv time, og så blev rummet helt mørkt. Der faldt et hvidt kæmpestort stykke stof ned fra en stang der hang oppe under loftet, og på den blev hvert medlem fra NKOTBSB præsenteret med billede og navn. Der blev skreget helt vildt.
Så faldt det hvide stykke til gulvet og der stod de alle ni, pisse flotte og bare klar til at fyrer den af. De startede med en cover version af Coldplays Viva La Vida merged med Backstreet Boys' "The One" og NKOTB's "Single". Det lød virkelig fantastisk og alle ni var på lige fra starten.
Koncerten forløb sådan at først kom NKOTB på, efter den fælles intro, så var det BSB og så NKOTB igen og så videre. Der blev sunget nogen af de klart bedste sange fra begge parter. Sceneskiftet var helt fantastisk. Der blev helt mørkt og pludselig stod det andet band der. Sådan var det hele vejen igennem, rigtig flot og professionelt.
De havde et podie som de løb ud på hele tiden, og nede i enden var en rund rampe som hævede og sænkede dem, det samme var der på selve scenen.
BSB på rampen som var over scenen.
Denne rampe blev benyttet meget og det gav en rigtig fed effekt. Man var nødt til hele tiden at kunne vende sig, i hvert fald der hvor vi stod ellers kunne man ikke se det der foregik bag os som var det bagerste af rampen.
Siderampen, som blev brugt meget.
Jeg var kommet som BSB fan og derfor er der måske lidt mange billeder af dem, men de var bare så over fede. De gav den hele armen og det gjorde NKOTB også. Jeg havde lidt frygtet at de var kommet med en følelse af at Danmark skulle overståes fordi vi er et lille land og at Boxen ikke var udsolgt. Der var slet ikke noget at rafle om, de elskede at være der. Så det var bare den fedeste stemning de smed.
Igen på toppen af rampen over scenen, denne gang med bassisten.
Der var stort set nyt tøj for hvert eneste sceneskift, og det var bare så sød en trøje AJ startede ud i, han havde en tank top lignende trøje på, hvor der bag på stod "Daddy to be". Det var så sødt fra en ellers noget hård AJ, som man kender ham fra andre live shows. Billedet nedenfor er igen Backstreet Boys, som fremfører en sjæler for fire udvalgte fans. De blev fundet blandet publikum, under selve koncerten. Det må have været helt vildt og side oppe på den stol og have en Backstreet Boy for sig selv i hele fire minutter. De sluttede sangen af ved at falde på knæ foran deres fan og synge acapella (sang: "Ill never break your heart").
Der bliver sunget til fire meget heldige BSB fans.
Begge bands havde bygget deres setliste op så de passede sammen, ligefør BSB's sjæler som ses herover, var det NKOTB som sang deres, og det var blandt andet med "I beloving you forever". Hvor Jordan leverer et fuldstændigt sindsygt stemmeleje. Han holder den længe, han holder den højt og han lyder fantastisk. Folk var ellevilde.
Brian i hans flotte suit.
BSB settet begyndte med "Show me the meaning of being lonely", som blev sunget smukt og med rigtig meget indlevelse. Ovenfor her ses, BSB suit til deres sjæle set, og Brian som er min absolut ynglings BSB så helt vildt godt ud i dette suit!
Brian og Howie D
Så kom der godt nok også gang i den igen, og nu var NKOTB iført noget militær agtigt tøj og de hoppede rundt på scenen. Hele NKOTBSB kom ud til publikum, vinkede, gik ned i knæ og rørte ved fans-hænder, sendte hånd hjerter ud og gav masser af luftkys. Det var helt vildt så meget de virkelig sang TIL publikum og virkelig fik folk med til at være en del af den stemning de selv havde på scenen.
Jordan!
Jordan, Donnie og Joey var helt ude ved scenekanten flere gange og gav den bare gas. De har de fleste vokaler i NKOTB's sange men jeg synes bestemt ikke Danny og Jonathan holdte sig baggrunden, og det var kun godt. Dog skal Donnie prale af sin overkrop, hvilket han gjorde flere gange, herunder har han revet en tank i stykker!
Donnie, som gerne smider trøjen. Han vil gerne gifte sig med danske fans og bo i Danmark. Det synger han i hvert fald.
NKOTB i deres militær outfit, på en af sideramperne, som begge bands også var rigtig flittige til at benytte. Der blev vinket til dem der havde sidde pladser og der blev råbt og skreget. Det var fedt.
NKOTB i deres militær outfit på siderampen.
Det blev igen BSB's tur og de kom ind i noget meget casual outfit. Billedet herunder er taget lige kort tid efter at jeg fik et vink fra AJ. Jeg var lige ved at dø, men jeg klarede mig jeg var bare helt oppe og kører over at han spottede mig og vinkede fordi jeg vinkede til ham. Det var SÅ fedt. Den følelse kan ikke beskrives med ord.
I dette set havde Brian også nogle meget neon pink sko på. Hvis du mener hans habit er pink, så har du ikke set hans sko!!
BSB med nogle rigtig fede danse moves.
Et rigtig smukt set ventede fra NKOTB hvor de var klædt i hvidt. De var SÅ flotte og de sang fantastisk!!
NKOTB i hvidt, de var sku lækre.
Som koncerten kom længere og længere frem i sit løb så blev jeg mere og mere hæs for jeg skreg højere og højere. De blev bare ved med at imponere og være på også selvom hele koncerten varer over to timer. Det var så fedt at opleve to bands der med BSB har været fremme i 19 og NKOTB som har eksisteret i over 25 år! At de stadigvæk kan få piger til at skrige helt vildt, og de kan stadig danse, de kan stadig synge helt fantastisk og de kan leverer et show hvor du står tilbage mundlam og hæs som barer fanen.
Der kommer lige lidt billeder her ned af:
Brian.....
Brian.....
HEY! Howie D.
Til slut var der igen et merge med NKOTBSB sange, og først præsenterede de bandet mens de var lækre i suits, og sang blandt andet "Dont turn out the lights". Hvor der så igen var sceneskift, og så var der en NKOTB vs. BSB battle, hvor de gjorde lidt grin med hianden sange og danse. Der var de klædt i street gear. Det var en sports cardigan i rød og hvid, hvor der stod DENMARK hen over dem alle sammen.
Næstsidste outfit, og præsentation af band.
Den her skulle lige med. Donnie der løber med et dansk flag fra en fan over hovedet.
Efter battlen mellem NKOTB og BSB, i Denmark trøjer!
Alt i alt var det en virkelig fed oplevelse. Det er svært at beskrive med ord hvor ville de faktisk var ALLE SAMMEN, og jeg kendte INGEN af NKOTB's sange, det var kun BSB jeg kom for, og jeg var ellevild hele vejen igennem denne super fede koncert!
Den ligger helt klart i top 10 over bedste koncert oplevelser jeg nogensinde har haft!
!!TAK NKOTBSB!!