søndag den 4. marts 2012

Surfact indtager Studenterhuset i Århus

Lørdag, så kom du endelig og du var længe ventet. Billetten lå klar på køkkenbordet og jeg glædede mig!

Den stod på koncert med fantastiske Surfact i Studenterhuset i Århus, det var første gang jeg skulle se Studenterhusets 'nye' lokaler siden de flyttede nede fra havnen og for Surfact var det deres sidste koncert på deres forårstourné.

Vi var der 20 minutter før dørerne åbnede og alligevel var vi de første der ankom, lokalerne var ret store og sidst jeg så Surfact var på musikcafeén som var en del mindre men også langt mere hyggelig.
Da opvarmningsbandet The Boy That Got Away gik på, var lokalerne stadig ikke fyldte, og der var ikke det store fremmøde.
Alligevel synes jeg The Boy That Got Away havde nogle stærke sange og de lød rigtig godt. Som opvarmning til Surfact var de rigtig gode. De var i samme genre, og formåede også at få folk op af stolene og tættere på scenen. Selvom jeg ikke kendte til bandet, tog jeg mig selv i at rocke med på deres beats.
Jesper

Da Surfact kom på efter 30 minutters opvarmning, med The Boy That Got Away var menneskeskaren ikke blevet meget større. Mine to veninder og jeg var kommet for at støtte op om bassisten Niels, og selvom Surfact er nyt bekendtskab for mig, så nyder jeg virkelig deres musik. De er både rockede på den helt fede måde, men samtidig også meget følelsesladede... også på den fede måde!
Surfact!

Vi stod selvfølgelig helt oppe foran og rockede med fra start til slut, jeg kender ikke alle deres sange, men da de spillede mest fra deres nye album kendte jeg det meste af settet som helhed.
Martin

Selvom der ikke var meget publikum (Magtens korridorer og Tim Christensen spillede samme dag andet steds i byen), så fik publikum Surfact til at føle sig velkommen. De råbte op til forsanger Jesper, at de skulle spille Sugar Kane og jo flere sange som Surfact fik spillet, jo mere hoppen og dansen kom der i folk. Forsangeren fik sågar mine veninder og jeg til at stå og hoppe som tossede!
Niels

Surfact spillede to numre som ekstra nummer, og kom så endda tilbage på scenen med et ekstra ekstra nummer, nu når det var deres sidste aften.
Surfact gav den max gas, og lod sig ikke præge af det store lokale der fik publikum til at virke meget lille.
Alt i alt en pisse fed koncert, og helt klart et band der burde blive set mere til! De har lyden, de har teksterne, og jeg mener helt bestemt at rigtig mange mennesker er gået glip af et helt fantastisk band!
Mine to veninder og jeg, sammen med Niels (bassisten) som vi var kommet for at støtte!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar