Det var sådan jeg tænkte at onsdag skulle bruges, først en hygge tur på strøget med min veninde, hvor vi endte på Joe & the Juice inden turen gik på HeadQuaters.
Juicer fra Joe & the Juice... mmmm
Ankommet på HeadQuaters, lige kort før kl. 19. Min veninde og jeg nåede endda lige at få de to sidste lydprøver med, og man må sige at HeadQuaters, som jeg personligt aldrig har besøgt, var et hyggeligt lille sted. Der var ikke kommet særlig mange mennesker, men nu var klokken heller ikke så meget endnu, så vi brugte tiden på lige at få hilst på den ene af sangerne Henriette Andersen, som både min veninde og jeg har fulgt i forbindelse med TV programmet The Voice på TV2.
Stille og roligt kom der flere og flere mennesker, men HeadQuaters var ikke fyldt, og de fleste var mennesker som de tre sangerinder kendte. Jeg bekymrede mig lidt om der ville komme flere, og synes da det var synd når nu så talentfulde sangerinder stiller sig op en onsdag for at synge, og så for kun 40 kr. i indgang havde jeg troet det var noget der trak.
Om ikke andet var, så begyndte musikken og Sarah var første sangerinde på scenen. Det var tydeligt at se at Sarah var nervøs, og hun havde kun sin computer med instrumentale versioner af numrene hun sang, på.
Det medførste desværre at to gange, holdt musikken op med at spille og vi fik lov at hører Sarah Acapella, men det var jo ikke meningen. Det var rigtig synd for ellers en utrolig talentfuld stemme, at blive afbrudt på denne måde. Hun tog det dog meget pænt og publikum prøve at geare hende lidt op igen ved at klappe til lydmanden havde styr på lyden.
Sarah
Sarah sang fire sange, og det var først ved fjerde sang jeg virkelig følte jeg hørte Sarah's stemme. Jeg vil gerne hører hende igen baseret på hvad jeg har hørt da jeg tror der gemmer sig et uhyrer stort talent bag denne søde pige.
Næste levende billede var Mette Maj, som havde sit eget keyboard med. Her kom der også en noget nervøs pige på scenen, som starter med at fortælle hun vil synge sin egen fortolkning af Medina og Burhan G's sang, 'Mest ondt'. Sangen var utrolig smuk, og helt igennem en rigtig flot fortolkning.
Jeg ved ikke om det var nervøsitet, nerver eller bare det at skulle synge foran sin egen familie og venner, men Mette holdte sig utrolig meget til sit lille stativ med noder eller sangtekster... eller begge dele.
Mette Maj
Hun sang helt igennem smukt, og det var en rigtig god oplevelse at hører hendes fortolkninger af alt fra Medina til Chris Medina. Mette var rigtig god til at lave sangene til hendes egne og selvom man kendte sangene fra større kunstnere, så var det som om Mette gav dem et nyt liv.
Der var lidt pause imellem sangerinderne, så fik lige fat i Sarah og Henriette.
Sidste sangerinde for den aften, var Henriette Andersen. Hun har også tidligere været med i gruppen Fireflies, som deltog i X-Factor, og senest har Henriette deltaget som sangerinde i tv programmet The Voice på TV2, hvor hun på Lene Nystrøm's hold blev fravalgt i battlen. Her sang hun duet med Mathias Pachler som røg i finalen.
Nok om det, det er Henriette det handler om nu. Hun undtog scenen med en guitar og starter ud med at sige hun lige skal have sat lyd til. Der er helt stille og hun får sig sat. Hun fortæller hun er meget nervøs for hun har aldrig optrådt for så mange som hun kender på samme tid. Nervøsiteten blev dog holdt nede med en joke i ny og næ.
Henriette
Jeg synes personligt ikke at nervøsiteten var noget der kunne ses, hun klarede det rigtig godt og startede med en sang fra hendes ynglingsartist Taylor Swift. Klangen som kommer fra Henriettes mund når hun åbner den er nærmest ubeskriveligt, og det er derfor meget svært for mig at sidde og beskrive den her.
Selvom Henriette selv spiller guitar og synger vildt godt, så sang hun også mest cover numre, men pludselig sagde hun at denne sang ingen intro havde, men at den vist nok hed 'Jump'. Efter sangen var færdig kunne hun afslører at det var en sang hun selv havde skrevet, og så blev bifaldet lige en takt højere.
Henriette
Aftenen var færdig for live musikkens side da Henriette var gået af scenen. Det var rigtig fantastisk, og en god måde hvorpå nye talenter kan vise deres lys, ved at stille op lige før de lidt mere kendte ansigter.
Jeg er stadig skuffet over at der i Århus by ikke mødte flere op til en oplagt hyggelig aften. Desværre er det jo deres kvaler mens vi andre blev en oplevelse rigere og fik renset ørergangene med silkeblød sang og hyggelig stemning.
Det eneste jeg kan sige er, hold øje med disse tre sangfugle, før eller siden brager de igennem!



Ingen kommentarer:
Send en kommentar